Dette lille indlæg er egentlig en uforbeholden anbefaling af et firma, der tilbyder receptionistservice, telefonpasning og den slags. Og når jeg vil anbefale dem her, skyldes det, at jeg har haft en stribe gode oplevelser med dem – og en ditto stribe negative oplevelser med andre i branchen.
Jeg driver et rengøringsfirma med 14 ansatte, og jeg arbejder selv aktivt i marken med at supervisere og besøge nye kunder, kvalitetssikre og meget andet. Jeg har en laptop i min bil og en god mobiltelefon, men jeg kan jo ikke tage telefonen, når jeg står inde hos en kunde eller en potentiel kunde. Engang benyttede jeg mig af telefonsvarer, men jeg følte, at jeg tabte for mange mulige opgaver – det var vel maksimalt 50% af dem, der ringede, der lagde en besked.
Telefonpasning ude i byen
Jeg bestemte mig for at hyre et firma til at passe min firmatelefon, så mine kunder og kundeemner fik et levende menneske i røret, når jeg var optaget. Jeg måtte gennem to halvdårlige firmaer, før jeg fik kontakt med et firma i udkanten af København, der hedder Responsum.
Der fik jeg en udsøgt behandling, og hvad der var endnu vigtigere: Mine kunder, leverandører og kundeemner fik en endnu mere udsøgt og professionel behandling. Jeg købte den service, de kalder for “Personlig receptionist“, for det er den, der passer bedst til mine behov. Den første måned var faktisk gratis, for de ville gerne vise mig, hvad de kunne.
Det er stadig gratis for nye kunder den første måned, så der er ikke rigtig nogen undskyldninger tilbage for at have en uprofessionel telefonbetjening.
Jeg får helt ondt i maven af at tænke på, hvor mange små enmandsfirmaer, der mister vildt mange kunder, fordi de ikke har styr på det med telefonpasningen! Men du er ikke en af dem, vel?